Vrolijk kerstfeest op het strand - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Smits - WaarBenJij.nu Vrolijk kerstfeest op het strand - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Smits - WaarBenJij.nu

Vrolijk kerstfeest op het strand

Door: Nien en Pien

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 December 2013 | Australië, Brisbane

heeeeehallo,

wat gaat de tijd toch suuuuuperduuuper snel! Misschien maar goed ook, dat betekent alleen maar dat we heeeel veel plezier hebben. Alweer bijna 2 weken geleden zaten we in het heerlijke Airlie beach, wat we nog steeds een beetje missen. Airlie was namelijk GE-WEL-DIG! Niet alleen de zeiltocht maar echt alles erop en eraan, een straat met daaraan de lagoon, winkeltjes, barretjes, hostels en heeeeeel veel gezellige mensen (dik voordeel is dat alles zo dichtbij is en we niet eindeloos hoeven te lopen). Daarom was Agnes water, waar we daarna naar toe gingen een dikke domper, wij hadden geen idee wat daar te doen was en wilden nog op avontuur gaan met een auto... maar die werden daar niet verhuurd. Maar maar maar we konden wel eindelijk een keertje in de zee zwemmen, zonder dodelijke kwalletjes voor de eerste keer, en daar hebben we dik gebruik van gemaakt. Dus hebben we ons 2 dagen vermaakt als kreeftjes op het strand.

Gelukkig na 2 dagen weer snel verder, op naar harvey bay. We kwamen eind van de middag aan en gingen even onze dagelijke routine boodschapjes doen voor de komende 3 dagen op fraser island. Wij door de winkel heensjokken en gooide van alles in de kar want in fraser kon je niks meer kopen, natuurlijk mocht de goon niet missen. Goon: wijn (tenminste denken we, al 100 verhalen gehoord dat er ook visolie en wie weet wat nog meer in zit) in een zak in een doos. De goedkoopste alcohol die je kan kopen. 4 liter is zo'n 12 dollar, koopje dus als 0,75l wijn 20 dollar is. We hadden beide geen zin om te koken die avond en hadden al een mooi snackbarretje op het oog. Dus op naar de snackbar en voor het allereerst fish and chips proberen, maar dan wel met style en klasse. picknickkleedje mee en naar het strand. We leken net een romatisch stel met zn 2en: zonsondergang, picknickkleedje, fish and chips en als kers op de taart DOLFIJNEN spotten. Toen de zon onder was gingen we maar terug naar het hostel, waar we de lievelingsfilm van Pien gingen kijken met een paar andere backpackers in de mini bioscoop: FINDING NEMOO!
Beide helemaal gesloopt van de vermoeiende dag zijn we naar ons bedje gesjokt, waar nienke er voor het eerst achter kwam hoe een kakkerlak er uit ziet.. denkende dat het een spin was en gelijk in der stapelbed sprong.

We moesten vroeg opstaan omdat de bus ons kwam ophalen voor fraser island. We hadden de cooldingotour; we sliepen in een resort en werden rondgereden over het eiland met een bus. We dachten eerst een beetje dat we de verkeerde tour hadden genomen en we alleen maar met grannies en granpaatjes in de tour zaten... maaaar gelukkig waren er heel wat meer verwende backpackertjes die niet in een tent wilde kamperen op een eiland vol met dodelijke slangen en spinnen. En daar op fraser island ontmoette we 2 geweldige meiden: Lisette en Lotte, uit Groningen (volgens hen natuurlijk DUU BESTE STAD in NL). Onze trip begon, we hadden een superstoere chick als begleidster: JESS de padvinder! In de bus werden we al gewaarschuwd dat we perse onze riemen aan moesten doen, maar wij eigenwijsjes dachten wel dat het ok was. Niet dus, we werden helemaal geshaked.Omhoog en weer naar benee en dat uuren lang! Het hele eiland bestaat uit zand en er waren geen normale wegen. Dus het avontuur begon al goed... en wat nou vrouwen kunnen niet rijden? Jess was echt een held, als een gestoorde ging ze door de zandpaden. Onze eerste stop was bij een meer, met super schoon water, Lake Mackenzie. Lekker plonsen, lekker gek doen en sappie derbij was het weer even relaxen met ze 4en. Na de lunch tourde we verder naar het centrale punt van het eiland waar het een grote jungle was. Jess vertelde mooie verhalen over bomen en planten, suuuper interessant.. Alles alweer een beetje vergeten, want er was overal wel wat te zien. Met zn alle zijn we een wandelingetje door de jungle gaan maken. de australische 10 minuutjes waren uiteindelijk 30 minuutjes, dus raakte nienke aan de praat met 2 zwitserse jongens. Na gezellig praatje bleven ze een beetje aan ons plakken en zijn we die avond gezellig met zn alle gaan eten en naar de jacuzzi (jaja echte backpackers) gegaan. Na vele onderhandelingen zaten we met zn 4en (Lisette & Lotte & Nien & Pein) op een kamer, gekke boel dus.
De volgende dag weer vroeg op voor nog meer avontuurtjes. We hebben in 1 dag heel de oostkust van het eiland af geraced (132 kilometer ongeveer) over het strand. Om de 20 minuutjes rijden stopte we elke keer om even uit te stappen en te genieten van het uitzicht*/champagne pool/gestrand wrak/meertjes. *Je weet wel van die postkaart plaatjes uitzicht. Die avond braken we de goon aan met de nl meiden en de zwitserse jongens, suuuuper gezellige avond natuurlijk. De dag erna hebben we een grote wandeling gemaakt en in een maf meer gezwommen die aan een soort woestijnachtige heuvel lag. En toen was het alweer tijd om het prachtige fraser island te verlaten. Richting Rainbow beach, voor 1 nachtje. Natuurlijk wilde lotte en lisette ons nog niet verlaten en hadden 'expres' geen hostel geboekt in rainbow beach. Heel ali-illigalie zijn ze bij ons in bed gekropen. Lotte lag bij nien en Lisette bij Pien, we hadden de andere 6 andere meiden beloofd dat we stil zouden zijn en lief in ruil dat ze ons niet zouden verlinken. Poging tot stil zijn was zwaar mislukt, alleen maar melige buien. Bloedje heet met zn 2en in een klein stapelbedje is niet echt een pretje. Zeker niet als lotte in haar slaap schreeuwt dat er iets op nienke der voet zit... terwijl nien panisch is voor insecten en reptielen. Nien sprong in een keer uit haar stapelbed (het bovenste bed) en schrok zich helemaal dood. En ja, iedereen werd weer wakker. Niemand kon er om lachen, en lotte zei dat het toch niet zo was en over iets smurrigs droomde dat dan wel over nien der voet heen liep. We dachten allemaal dat lotte gewoon wakker was, wat dus toch niet zo bleek te zijn en ze dus in diepe slaap bleek te zijn. Heel fijn want nien heeft dus gewoon de hele avond liggen woelen.

En toen was het moment echt daar, dat we afscheid moesten nemen van de nederlandse meiden.. wij trokken verder naar het zuiden. Maar niet getreurd, de dag erna zouden we elkaar weer zien in Noosa en weer in de zelfde kamer zitten.
Nien heeft al besloten dat ze later in Noosa gaat wonen, wat een heerlijk plekje! we kwamen aan in het hostel en wat bleek dus: we kwamen op het juiste moment, er was een big happening in dat hostel met poolparty en alles er op en eraan. erg gezellig dus. Een dag later kwamen lotte en lisette weer, waar we weer 2 daagjes mee hebben opgetrokken... en het national park hadden bezocht van noosa, maar natuurlijk kon shoppen ook niet ontbreken.

Wij gingen weer verder naar Mooloolaba en lotte en lisette bleven nog een hangen in Noosa voor kerst. In Mooloolaba was er niet zo veel aan, wel een prachtig strand, maar meer een oord voor familie's. Het hostel was heel ongezellig, maar we zaten met 2 duitse meisjes op de kamer die wel heel aardig waren. Toen werd het tijd om ons toch eens aan het bodyboarden te gaan wagen, maar de golven waren levensgevaarlijk.. Pien bijna verzopen en nienke der bikini uit. Alles was natuurlijk dicht met kerst, dus we hadden de dag ervoor ons kerstmaaltje ingekocht. Biefstuk met frietjes en komkommer, heeeeeerlijk! Tijdens de kerst misten we iedereen natuurlijk dus hebben we lekker zitten skypen met de familie, toch een klein beetje het kerst gevoel. Want zonder sneeuw en met zon is het natuurlijk niet echt kerst. Op 2e kerstdag is het overal (behalve in nederland) boxing day, dat betekend SALE!! Dus hebben wij gezellig de shoppingmall bezocht. Nou DRAMA, echt overal mensen, enorme rijen bij de kassa's en vooral veeel huildende kinderen. Door de drukte hadden we het al snel gehad dus waren na een kortmiddagje weer terug.

En toen jaja eindelijk voor het eerst een grote stad!! Brisbane!! Ik (pien) had dat bijzonder gemist, hoge gebouwen, sirenes en vooral de vele mensen! Lisette en Lotte hadden geregeld dat we bij hun op de kamer kwamen super gezellig dus! Maar er was een nieuw lid bij, de vriend van lotte! Wat wij allemaal al een tijdje wisten (behalve lotte) was dat Petrus zou komen. Dus dat was een grote verassing! 'S avonds zijn we Brisbane gaan verkennen en hebben we lekker sushiiiiii gegeten, de mensen hier eten ze niet in stukjes, maar in hele rollen... Vreemd! Na ongeveer een uur over dit verhaal te hebben gedaan gaan wij weer verder naar familie van nienke in brisbane! Spannend, 1e ontmoeting.

Nouu hoop dat jullie weer een beetje geinformeerd zijn over ons avontuur en we laten snel weer wat nieuws horen!

Alvast een gelukkig nieuw jaar uit Aussie!!

• 28 December 2013 - 14:15

Leanne :

Geweldige story meiden!!! Genietennn. Dikke kus Lee

• 28 December 2013 - 17:32

Omi:

Wat een leuk, spannend, vet cool verhaal!
    Heb gesmuld en zag jullie voor me!!!
    Ga zo door, veel plezier!±
    Kus Omi

• 31 December 2013 - 08:51

Marion Smits-Schols:

Ha lieverds, Heerlijk om jullie verhaal te lezen. Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat. Vandaag laatste dag van het jaar. Heel veel plezier vanavond! Oudjaar. XXXXXMarion