Cairns naar airlie beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Smits - WaarBenJij.nu Cairns naar airlie beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Smits - WaarBenJij.nu

Cairns naar airlie beach

Door: Nien & pien

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 December 2013 | Australië, Cairns

Heeeheeeheee luitjes, zijn we weer!

Deze week is zo ontzettend snel voorbij gegaan met allemaaaal leuke dingen natuurlijk..het is alweer dik een week geleden dat we naar cape tribulation zijn geweest.. Ondanks onze avontuurtjes daar was het eigelijk best saai. Ze zeiden een wildlife zoo maar zoo blijft zoo en dat is jammer. De dieren waren waarschijnlijk een beetje gefrustreerd.. Zo heeft een kakatuu nien aangevallen en een kangaroo ook nog nien in der hand gebeten. Ojaaen pien heeft de aanval vanaf het begin gefilmd... Heeeel fijn want die laat ze dus aan iedereen met veel plezier zien. Na ons relaxte verblijf in nomads hebben we ons toch overgegeven aan het nachtleven en zijn we naar het partyhostel giligans gegaan: dikke aanrader voor de party animals! Pientje was nog moe van jetlag en ging wat vroeger naar bed.. Nien had nog een paar mensjes ontmoet en ging tot in de late uurtjes door, helaas moesten we wel weer vroeg opstaan want de bus vertrok gruwelijk vroeg naar onze volgende bestemming: magnetic island. Na 7 uurtjes reizen kwamen eindelijk aan. We verbleven er 2 daagjes dus het was een keer tijd om te chillen! We hebben letterlijk een hele dag liggen luieren bij het zwembad.. En dat deed beide heel goed, de 2e avond leerde we een paar gekke lui kennen, na een iets te gezellige avond kwamen we erachter dat zij bijna precies dezelfde reis gaan doen als wij.. Dus na ongeveer een week zitten we nog steeds met ze in hetzelfde hostel, vermoeiend maar wel heeeeeel gezellig. Aangezien iedereen van cairns naar het zuiden reist komen we vaak dezelfde mensen tegen. Eenmaal weg van ons eilandje reisde we af naar Airlie Beach om daarna naar de whitsundays te gaan. Na een lange reis achter de rug hebben we onszelf even goed verwend, ALLES WAS IN DE SALE!!!! Met een beetje moeite past het nog in de backpack, dus waarom niet? De volgende dag hebben we lekker aan de lagoon gelegen en veel gezwommen, het is hier namelijk 30graden. Oja en als je denkt van:' heh hoezo zitten die meiden non stop aan het zwembad te hangen en gaan ze niet lekker naar het strand?' Nou er zwemmen hier haaien, dodelijke kwallen, krokodillen en suuuper gevaarlijke turtles in de zee. En met n supergave stingersuit aan worden we natuurlijk niet poepie bruin. Die avond zijn we heel slecht naar de mac gegaan en naar een bbq bij de lagoon gegaan.... Waar we beide voor het eerst een stukje kangaroo gegeten hebben, waar we later geen mac burger meer hadden maar een MacRoo. Totaal onerwachts smaakte de roo nog best lekker! Maar het blijft zielig voor skippy. Na een onwijs leuke avond zijn we de volgende dag op de boot naar de Whitsundays gegaan!! Het was echt super gaaf!! Super mooie stranden en een heerlijk windje! We zaten met een groep van 12 mensen op de boot en iedereen was super aardig! De eerste avond hebben we zonsondergang gekeken en nadat nien en pien een prive hut hadden gewonnen met een quiz konden we lekker gaan slapen. Volgende dag doorgevaren naar Whithavenbeach het allermooiste strand dat nien en pien ooooit gezien hebben!! Helaas waren we onze camera vergeten....... Maar gelukkig hadden alle andere er wel één haha! Na 100 foto's gemaakt te hebben zijn we lekker gaan zwemmen tussen de kleine stingers ennnn een platvis die ongeveer 2 meter van ons afzwom! (We dachten eerst dat het een zeemonster was...) De volgende dag vroeg terug gevaren, omdat de tocht alweer om was. Maar het was een super leuke ervaring en veel leuke en interessante mensen ontmoet! Nu zitten we lekker aan de lagoon in Airlie beach en vanavond gaan we met de bus (10uur!!!) naar Town 1770 om daar nieuwe dingen te beleven!

We missen jullie!
Dikke groeten van barry de baracuda en leeroy the turtle xoxoxo from aussie toedaloeee

• 15 December 2013 - 23:21

Omi:

Dat klinkt allemaal geweldig en avontuurlijk!
    Hou het spannend en leuke tijd verder. Tot volgende keer,

• 16 December 2013 - 02:03

Carlijn:

nien, dit klinkt allemaal onwijs spannend, ben gewoon helemaal lajoers haha;)!! Geniet ervan schattebout! Pas op voor de kwallen en die bijtende kangeroo's, we willen je uiteraard in 1 stuk terug hebben:)!! Dikke zoen en veel liefs. Ik kijk uit naar jullie volgende update.